Terdapat ralat dalam alat ini

Khamis, 10 Disember 2009

Mangsa Keadaan

Alkisahnya...dalam bulan April ke Mei tahun ni..aku dan beberapa anggota jabatan telah mengikuti rombongan ke Cameron Highlands.Rombongan anjuran jabatan tempat aku bertugas tu memang best dan best lah. Tambahan pulak kali terakhir aku ke Cameron masa umur 12 tahun dulu kiranya memang mengulangi memori lah kan. Masa kat sana kami melawat lah setempat dua tempat yang menarik. Macam-macam gambar dan posing dibuat. Tergedik-gedik memasing nak bergambarkan.

Dalam banyak2 tempat tu, kami singgah di satu ladang strawberry. Memang banyak ladang strawberry kat sana kira ladang yang kitorang pergi tu ladang yang nombor berapa ntah...tapi tak kisah lah memana ladang pun sebab bukan nak cerita pasal ladang tu sangat pun...tak kuasa nak buat iklan percuma ladang tu kat sini...nak tau lebih layari lah blog Ladangsanasinisukahatilu.com.my..heh!Okey sambung balik, masa kat ladang tu, ada la orang berjual buah apa ntah namanya,macam mangga pun ia macam limau pun ia...aku pun dah lupa nama buah tu apa. Si gadis Indonesia menggamit kami untuk merasa buah tersebut. Maka berpusu-pusu ah kami merasa buah tersebut sambil si gadis tadi mempromosikan buah tersebut dan sedaya upaya cuba mempengaruhi kami untuk membeli buah tersebut.Ish..berapa banyak tersebut daaa...

Dalam pada kami dok merasa sambil menepis-nepis dengan cara paling halus untuk membeli buah tersebut, tiba-tiba muncul salah seorang anggota rombongan kami yang di gelar 'En. R'di gerai buah itu. Beliau juga turut dipelawa oleh gadis Indonesia itu untuk merasa buah tersebut. Kami yang dah merasa buah tersebut beransur meninggalkan gerai sambil si gadis itu sibuk mempromosikan buah tu pada En.R. Dalam pada itu, rupa-rupanya gadis tu dah siap timbang buah yang dipromosinya sambil meminta En.R membeli buah tersebut. Maka tercengang-cenganh lah En.R dengan situasi tersebut. Walhal yang makan buah tu beria-ia adalah kami, datang pulak En.R yang merasa seulas tetiba dah kena beli...camno tu?Memandangkan En.R seorang yang gentleman, maka beliau pun mengeluarkan duit membeli buah tersebut sambil berkata ' sapa yang nak beli tadi ni?' sambil matanya melilau ke arah kami yang telah ke hadapan meninggalkan beliau menyelesaikan pembayaran pembelian buah secara paksa rela. Sebaik berjaya mengikuti kami, apa lagi...bagai nak rak kami ketawa..kesian En.R..tak pepasal jadi mangsa keadaan...buat En.R,Maafkan Kami...heh..heh..

Tiada ulasan: