Terdapat ralat dalam alat ini

Selasa, 15 Disember 2009

Aku Perlu 'Nafas Baru'

Agak aneh entry kali ini. Aku tiba-tiba menjadi agak sentimental. 'Persekitaran' sejak kebelakangan ini tidak banyak membantu emosi dan semangatku. Aku makin 'hilang' dan 'tenggelam' dalam arus persekitaran yang membingungkan dan melemaskan. Sekeliling ku 'sesak'. Hari demi hari...kegembiraan dan keceriaanku di saat aku melayari dunia maya ini saja. Aku bebas menjadi aku...aku bebas bercerita apa saja.

Aku rindukan suasana 'damai' dan 'tenang' satu ketika dulu. Di saat aku tidak dihimpit 'persekitaran' yang menyesakkan ini. Adakah aku terlalu 'perasa'? Atau aku seorang yang sering membuat tanggapan terhadap sesuatu situasi dan keadaan? Kenapa perluku semakkan fikiran dengan segala tanggapan yang menyumbang kepada 'carik' nya sekeping hati ku sendiri? Pedulikan segala tanggapan itu, kerana aku sedar...walau di ceruk bumi yang mana sekalipun..selagi ada makhluk tuhan bernama manusia itu..segala tanggapan tidak boleh dielakkan.

Aku kena kuat. Aku harus tabah. Tiada yang dapat membantu diriku untuk 'pulih' kembali melainkan diriku sendiri...Hati...sejuklah....jiwa...tenanglah...bibir..senyumlah..
Langkah...teruskanlah. Aku perlukan nafas baru..aku benar-benar perlukannya.Kedatangan sahabatku kelmarin membawa kembali 'nafas' ku...semangatku sedikit pulih..aku gembira dan bersyukur...'nafas' baru ku kembali segar...

2 ulasan:

sop berkata...

pergilah bercuti..
rehat minda, rehat jiwa, rehat perasaan, rehat hati.
Malaysia, banyak tempat untuk dilawati (iklan pelancongan) :)

sambalgesekanaknogori berkata...

Hmm...bagus gak idea En.Sop tu...memang nak bercuti pun rasanya...Insya Allah