Terdapat ralat dalam alat ini

Rabu, 8 Julai 2009

Sakit Mata lah Pulak....

Petang semalam, aku tiba-tiba rasa tak selesa dengan mata kananku. Sentiasa keluar taik mata jer. Pandangan pun bertambah tak jelas terhalang oleh taik mata tersebut.Menjelang malam, keadaan bertambah teruk yang mana aku mulai merasa mataku berat semacam dan disertai warna merah menyala.(ok...aku tipu..tak lah merah menyala mana pun...tapi merah dari keadaan biasa lah.)Maka, apabila mengadu kepada bonda tercinta..Pn.Halijah bte Mohd. Salleh, beliau membuat kesimpulan bahawa, aku telah diserang penyakit mata.What?...sakit mata?dah bertahun-tahun-tahun aku tak diserang sakit mata ni.Last aku kena sakit mata masa aku darjah 5, umur sebelas tahun.Memang kronik ah masa tu.Sakit mata yang aku kena masa tu yang jenis bisul kat belas dalam tu...bernanah lak tu...sakit tau! Jadi membayangkan sekali lagi aku harus melalui rasa sakit tersebut, membuatkan aku merasa agak ngeri. Untuk mencegah penyakit itu tidak menjadi parah, maka pagi tadi aku pun menuju ke Klinik Kesihatan berhampiran rumah untuk mendapatkan rawatan selanjutnya.

Sebaik berjaya berjumpa doktor, aku telah mendapat penganugerahan sijil cuti sakit selama 3 hari bermula hari ni hingga Jumaat. Lama gak tu.Aku siap tanya doktor memang kena 3 hari tak boleh pergi kerja?soalan skema seolah-olah bersedih kerana tidak dapat menjalankan tanggungjawab di tempat kerja dengan penuh dedikasinya.Konon!. Doktor tersebut menyatakan memang tak boleh pergi kerja dan dia mengiakan pertanyaan ku mengenai penyakit tersebut yang boleh berjangkit. Aku pun tak nak menjadi salah seorang pembawa virus penyakit mata di office aku tu...maka terpaksa lah menerima dengan redhanya m.c 3 hari tersebut.Heh..heh..

Hah...berkaitan durian runtuh ku untuk entry sebelum ni...Alhamdullilah, aku telah menerima perkhabaran gembira tersebut. Maka...jom kita enjoy...shana..na..na... Walau bagaimanapun, aku tak boleh nak enjoy sekarang kerana hasilnya masih belum dinikmati. Kena lah bersabar. Aku juga sedang memikirkan apa yang perlu aku lakukan dalam masa aku diberi cuti sakit ni. Adakah aku akan menghabiskan masa di depan laptop ku ini atau pun...menjalankan kerja-kerja pembersihan rumah memandangkan yang sakit cuma mata, bukan anggota badan. Maka aku tidak ada alasan untuk culas membuat kerja rumah...Ok bonda....anakanda sedia berkhidmat demi kestabilan keindahan kediaman kita ye...yeah!(ikut abang ketak dalam program mentor)Semoga sakit mataku ini cepat sembuhnya.Amin.

4 ulasan:

blog vacĂ­o..^__^ berkata...

aku nk gak sakit mata.. leh layan bantal bucuk kat umahh.. waaa.. bakkk mata kau.. nk pjm pas dpt mc aku bg blik.. la~ la~ la~..

langkasuke berkata...

moga cepat sembuh..
semasa komen ini ditulis, mata gua sedang ditutup. takut berjangkit...
hehehehe

sambalgesekanaknogori berkata...

blog vacio,aku ingat tak mau tukar ah mata dengan kau. Aku dah syok dok kat umah nih..heh..heh...jangan maraa hah..nanti kena jual.

En. Langkasuka, t.q. Tapi terer gak kau nih hah...sambil tutup mato leh taip komen...caya lah...hidup langkasuka..heh..

aisha berkata...

alolo..cian die sakit mata...

pe bnde durian2? pe bnde runtuh2?
ske wat idup org dselubungi misteri tau...(mse bc ni imagine background time mlm ade kubur la ade hutan la hikhik)