Terdapat ralat dalam alat ini

Rabu, 1 Julai 2009

Memori bergambarku makin hilang...hu..hu..hu...

Sejak dua menjak ni aku merasakan yang aku sering mengalami kehilangan memori bergambar jangka pendek. Memori bergambar adalah seperti wajah seseorang yang sebelum ini telah pernah aku jumpa tetapi bila berjumpa sekali lagi aku menyangkakan dia adalah orang lain yang juga aku kenal. Korang faham tak ayat aku? Aku pun tak berapa nak faham ni coz jari jemari laju je menaip perkataan-perkataan yang tergambar dalam otak ni. Lantak ah korang faham ke tak ye...sendiri mau ingat lah...

Ok, sambung balik...iklan banyak sangat aku ni...Baru-baru ni aku ditugaskan untuk jaga Bilik Gerakan Wabak Influenza H1 N1 (korang jangan memandai kata tak tau apa benda penyakit tu k) dah riuh sekampung dah pasal wabak ni...kalau baru balik dari tempat yang ada wabak tu..pepandai lah mengkuarantinkan diri anda seminggu di rumah ye...Pesanan dari Kementerian Kesihatan Malaysia..heh..heh..iklan lagi nih...Ok..sambung balik...semasa aku menjaga tu, pengarah pun datang meeting kat Bilik Gerakan.Aku yang kebetulan tengah blur coz secara tiba-tiba ditugaskan mengupdated data yang exactly lain dari rutin harian aku sebagai Pembantu Tadbir ni boleh pulak terbayangkan wajah pengarah tu adalah wajah Timbalan Pengarahnya....aje giler hilang akal memori aku ni...terlebih makan semut kot!Mujur aku tak tersalah sebut nama pengarah dengan nama Timbalan dia...kalu tak haru you...heh

Kes kedua pulak, semalam aku attend exam KPSL(cuba lah kan..mana tau ada rezeki sangkut jadi Pen.Pegawai Tadbir ke..cerah masa depan..heh..heh)pastu ada sorang member aku ni datang tegur...aku boleh lak terbayang muka dia tu muka kawan aku yang sama induksi dulu...siap terpanggil nama kawan tu lagi...mujur member yang tegur tu tak sedar.Memori aku pulih dan ingat nama member tu setelah berbual dalam 3 minit macam tu. Ada masanya aku boleh lupa nama officemate lelaki aku terutamanya yang berbangsa India. Hah..jangan cakap aku mengamalkan dasar apartheid lak ye...sejak dua menjak ni aje...aku seolah-olah tak dapat nak membezakan diorang ni mungkin kerana warna kulit yang serupa semuanya membuatkan fikiran aku sedikit terkeliru bila nak memanggil nama.Adoi lah...apa punya penyakit lah ni. Aku tak lah tua sangat nak hilang memori macam ni, tapi mungkin aku perlukan supplement tambahan untuk otak kot..macam ginko ke...kismis ke...kekacang ke...aku risau gak kalu penyakit ni makin lama makin teruk....mudah mudahan hanya seketika je lah hendaknya.Amin.

3 ulasan:

langkasuke berkata...

mengikut kajian, org banyak makan sambal senang pelupa.. memorinya akan kembali cume ia memerlukan masa..

sumber-reuters

sambalgesekanaknogori berkata...

heh..heh...ye ke?

aisha berkata...

kite sgt pham perasaan sis tauuu! sbb pe?

sbb kite pn same gak wawawa...

ni la namenye short n long term memory loss..isk isk

nnti kite same2 g brubat ye sis hehe